
Jak reklamować swoje produkty, usługi? Każdy, prędzej czy później zadaje sobie to pytanie.
Cześć, jestem Alicja. Postanowiłam prowadzić tego bloga, by pomóc innym przedsiębiorcom w tworzeniu wizerunku swojej marki, firmy. W osobach chcących coś zmienić SIŁA, 💪🏽 dlatego uważam, że warto się wspierać!
To mój pierwszy wpis. Będę tu mówić, tak po prostu, od serca. 💜 Jeśli zdarzą się tu błędy stylistyczne, proszę o wyrozumiałość. Chcę tu płynąć, tak jak bym z Tobą rozmawiała. Potraktować Ciebie jak najlepszego przyjaciela, któremu mogę pomóc w odnalezieniu drogi do stworzenia silnej marki.
Jeśli pomogę Ci rozwinąć skrzydła, dam pomysł lub motywację do działania będę przeszczęśliwa! To nie będzie FUKS! To będzie prawdziwe szczęście!
W tym wpisie podpowiem Ci na co zwracać uwagę tworząc treści na mediach społecznościowych.
Masz własną działalność? Pracujesz dla MLM lub reklamujesz firmę swojego szefa? Pamiętaj, że każde miejsce w sieci, w którym się pojawiasz czy to przez wypowiedzi, czy to przez tworzenie np. postów, reels, budujesz swoją markę osobistą. 👉🏻 Każdy najmniejszy wpis jest reklamą lub antyreklamą Twojej osoby, a zarazem też tego co robisz. Dlatego warto działać świadomie podążając w określonym kierunku. 👌🏻
Te trzy punkty to podstawa podstaw, od których powinno się zaczynać tworzyć wszelkie treści reklamowe zarówno grafiki do druku jak i reklamy i posty na mediach społecznościowych:
- Określ cele, jakie chcesz osiągnąć w wymiarze krótko i długo dystansowym.
- Stwórz profile grup osób, do których chcesz trafić ze swoimi produktami i usługami.
- Poszukaj miejsc, gdzie są Twoi klienci i odpowiedz sobie dlaczego tam spędzają swój czas.
🟣 Znając cel działania będziesz dokładnie wiedzieć co chcesz osiągnąć. Treści na mediach społecznościowych dla firm i marek osobistych powinny być zawsze tworzone, by osiągnąć jakiś wcześniej postawiony zamysł autora. Może to być zwiększenie zasięgu konta, utrwalenie wizerunku marki, większa ilość zapytań lub komentarzy lub wzbudzenie jakiś konkretnych emocji, które mają się kojarzyć z Twoim produktem lub usługą.
🟣 Wiedząc do kogo chcesz mówić doskonale wczujesz się w potrzeby, oczekiwania, bolączki swoich odbiorców. Twoje treści będą im bliskie, a tym samym ciekawe. Język i formy wizualne będą atrakcyjne, a tym samym przykują uwagę Twoich potencjalnych klientów.
🟣 Poznaj miejsca, gdzie spędzają czas Twoi klienci. Jest mnóstwo porad o częstotliwości i miejsc publikacji postów na mediach społecznościowych. Jednak, jeśli ktoś twierdzi, że jest na to złota reguła to najzwyczajniej w świecie kłamie! Nie ma złotej recepty na to, że musisz robić to i to tyle i tyle razy.
Są oczywiście zalecenia dotyczącej każdej z platform np. Instagram, Facebook, LinkedIn, TikTok. Jednak kluczowe jest tu analiza grup docelowych. Zastanowienie się, gdzie spędzają najwięcej czasu i w jakim celu.
Podam przykład dwóch kobiet 40+
Mama Krysia. Zapracowana mama, dwójki dzieci, chcąca znaleźć szybkie rozwiązania na przyśpieszenie swojej pracy, tak by znaleźć więcej czasu wolnego dla siebie.
Mama Basia, to także mama dwójki dzieci, chcąca znaleźć rozwiązania na pogodzenie pracy w domu z wychowywaniem dzieci.
Zdawałoby się, że to są podobne osoby, ale każda z nich szuka innych komunikatów. Do pierwszej będą trafiać szybkie, dynamiczne wizualnie rozwiązania na reels, do drugiej spokojniejsze komunikaty w statycznych postach ze zdjęciem i w karuzelach.
Tak więc znając cel, który chcemy osiągnąć i rozwiązanie w postaci naszych usług i produktów, musimy znaleźć nasz czynnik X. Niewiadomą, która określa konkretnie osobę, do której kierujemy komunikat. Jej pragnienia, bolączki i potrzeby. Tworzenie, kreacja postów jest tu ostatnim elementem. Naszą wisienką na torcie.
Nie masz czasu na tworzenie mediów społecznościowych, a masz własną działalność? Mogę być dla Ciebie przydatna! 👌🏻
🟣 Stworzę dla Ciebie projekty graficzne budujące Twoją identyfikację
👉 w jej skład wchodzi np. logo, wizytówki, szablony do oferty, vouchery itp.
(Są to grafiki zarówno do druku, na witrynę okienną punktu stacjonarnego jak i na media społecznościowe)
🟣 Zajmę się Twoimi Social Mediami
👉 wykonam audyt kont i podpowiem, co możesz zmienić od zaraz, by tworzyć wizerunek silnej marki
👉 stworzę dla Ciebie materiały do postów, by ułatwić Twoją pracę ( zdjęcia, grafiki, filmy, gify do postów )
👉 zrobię zdjęcie profilowe, które Ciebie wyróżni
👉 nauczę Ciebie jak projektować posty
👉 przeszkolę z tworzenia relacji na story
👉 nauczę jak nagrywać i montować rolki na Facebook, Instagram, reels na TikTok, shorts na YouTube
👉 pomogę Tobie w kompleksowym prowadzeniu mediów społecznościowych wraz z tworzeniem i publikacją postów
🟣 Przygotuję logo wraz z księgą znaku, dzięki czemu możesz je użyć gdzie tylko chcesz i w jakiej technice tylko chcesz niezależnie od tego, czy to będzie druk, naszycie, naklejka, czy znak wodny z przeźroczystością w Internecie
🟣 Poprawię Twoją wizytówkę Google, tak by była reprezentacyjna i czytelna
👉 Wskażę co robić, by pięła się w górę w pozycjach Google Maps
👉 Przygotuję materiały do publikacji
🟣 Nauczę Ciebie jak tworzyć spójny wizerunek Twojej marki podkreślający Twoją ekspertyzę w Twojej dziedzinie.
👉 Stworzę paletę kolorów, czcionek, elementy do grafik, gifów i postów scalające Twoją markę i powodujące, że będzie ona rozpoznawalna
👉 Pomogę Ci stworzyć profil idealnego klienta persony i buyer persony
👉 Przeszkolę jak szukać treści na posty pod Twoją tematykę
🟣 Zaopiekuję się Tobą kompleksowo
Mam spojrzenie na dany produkt lub usługę na wielu płaszczyznach, ponieważ nie działam sama. 👌🏻Współpracuję ze zgranym teamem – specjalistami od strategii marki, ustawiania reklam, tworzenia stron internetowych, druku i form przestrzennych.